Dodenherdenking 2017

Programma Dodenherdenking 4 mei Jaarthema: Geef Vrijheid door De kracht van het persoonlijke verhaal”

Voorafgaande aan de doden herdenking nodigt de werkgroep Oecumene u uit voor een herdenkingsbijeenkomst om 18.45 uur in de Pauluskerk, Straatweg 37 Breukelen

Om 19.30 uur; Vertrek Stille Tocht, bij Boom en Bosch vooraf gegaan door een trommelslager met omfloerste trom. De stoet gaat over de Straatweg naar het monument in het Tinus de Witplantsoen Na de kranslegging zullen de namen worden voorgelezen van de 18 slachtoffers voor wie het monument is opgericht. De namen worden voorgelezen door een leerling van de lagere school Na afloop van deze plechtigheid gaat de Stille Tocht verder naar de oude begraafplaats, waar de dodenherdenking bij het graf van Flight Lieutenant Chris Maltby plaatsvindt. In afwachting van de komst van de stoet speelt de `Brassband Breukelen` passende koralen.

19.55 uur: Klokluiden tot 20.00 uur Na het klokluiden volgen 2 minuten stilte bij het graf van Flight Lieutenant Christopher James Maltby. Daarna speelt de Brassband Breukelen `de Last Post`en vervolgens het Engelse Volkslied en het Wilhelmus. Kranslegging Gemeente Stichtse Vecht, Familie Maltby, “124 Baroda” Squadron, Veteranen van Breukelen, Heeren Vijf van Nyenrode en Publiek.     Na afloop van de plechtigheid zal door de Burgemeester de korte toespraak houden.

De Oranjevereniging Breukelen organiseert elk jaar voor de groepen 8 van de basisschool een bezoek aan het Anne Frankhuis. Wij danken onze anonieme sponsor voor het mogelijk maken van het programma.

Vlaggen Op de avond van de Nationale Dodenherdenking 4 mei mag de Nederlandse vlag pas om 18.00 uur, halfstok, worden uitgestoken in overeenstemming met de nieuwe richtlijnen van het Nationaal Comité 4 en 5 mei en moet de vlag voortaan na de twee minuten stilte halfstok blijven hangen tot zonsondergang. Op 5 mei vanaf 09.00 uur ‘s morgens mag er de gehele dag worden gevlagd tot zonsondergang.