Programma Koningsdag 2018

Programma KONINGSDAG 2018

Klokken luiden en Vlaggen uit.

Vlaggen: Zoals ook in het programma vermeldt, kan er op Koningsdag, vanaf 9.00 uur ‘s morgens de gehele dag worden gevlagd, met oranje wimpel. De vlaggen mogen uiterlijk tot zonsondergang blijven wapperen.

09.00 uur Start van de Oom Chris Rommelmarkt voor KINDEREN

Het woord rommelmarkt voor kinderen geeft duidelijk aan wat de bedoeling is. De Oranjevereniging zal daarom geen commerciële activiteiten toestaan!
Het is niet toegestaan op of aan de openbare weg buiten het park vrijmarkt te houden. De politie houdt hier streng toezicht op.

09.00 uur: zal het Oranjeterras geopend worden, waar vrijwilligers van de Scouting Niftarlake zullen zorgen voor koffie met gebak, frisdrankjes, een Oranjebitter en een hartig hapje. De Oranjevereniging verzoekt een ieder om na afloop van de vrijmarkt de overgebleven spulletjes weer mee naar huis te nemen en geen rommel achter te laten in het park Boom en Bosch.

10.00 uur: Het feest in Park Boom en Bosch met de onderstaande bijzondere attracties: De Oranje Tent. Hier kunt U lid worden van de Oranjevereniging Breukelen.! De Oranjevereniging zal Oranjestroopwafels voor U bakken. Lekker springen en duikelen op de luchtkussens. Suikerspin snoepen. Pannenkoeken eten bij de scouting. Lampion kopen voor de lampionnenoptocht. Deze leuke attracties eindigen om 12.00 uur.

11.30 uur: Roeiwedstrijd Gemeenteraad – Oranjevereniging.

Een Breukelense Koningsdagviering zonder de traditionele roeiwedstrijd op de Vecht tussen het gemeentebestuur en de commissarissen van de Oranjevereniging is niet denkbaar. Ook nu weer strijden beide partijen de sportieve strijd te water. Dit alles om de zo fel begeerde Oranjetoeter. De start vindt plaats bij huize Grigia en de finish aan de achterzijde van het gemeentehuis Boom en Bosch.

13.30 uur: Middagprogramma Boom en Bosch

Ook dit jaar zal het park rond lunchtijd snel zal worden omgebouwd tot een spelletjesparcours voor kinderen van de basisschoolleeftijd. Alle kinderen kunnen tussen 13.30 – 15.30 uur gratis deelnemen aan tal van leuke en uitdagende spelen langs alle werelddelen. Deze spelen worden begeleid door diverse verenigingen uit Breukelen en omgeving, waarbij deze verenigingen tevens de gelegenheid krijgen om zich te laten zien. Wat dacht je van brood bakken op een houtvuurtje in Afrika, deelnemen aan een Braziliaans voetbalspel in Zuid Amerika of over een touwbaan gaan om de Amazone over te steken? Verenigingen die deelnemen zijn o.a. Zwembad De Meent, Save the Children en Stichting Trefpunt.
De organisatie is in handen van Scouting Niftarlake De middag zal sportief en actief zijn, waarbij voldoende gelegenheid is voor een hapje en een drankje. Ouders zijn van harte welkom om op het Oranjeterras plaats te nemen.

13.00 uur tot 17.00 uur Middagprogramma Kerkbrink

Op de Kerkbrink gaat het verder onder leiding van de Oranjevereniging natuurlijk een kinderdraaimolen. En dit keer een echt treintje. Voor de wat oudere kinderen is er Bungy Jump. Tevens is er dit jaar ook weer de Rabobank Rodeostier (aangeboden door de Rabobank) Wie zit het langst op de stier. Het Breukelens Rabobank Rodeostier Kampioenschap. Wie het langst op de stier kan blijven zitten zal aan het einde een fraaie prijs ontvangen.
Een oude traditie “de Kop van Jut” zal weer present zijn. Ook hier zal de Oranjevereniging zal Oranjestroopwafels voor U bakken.

Vanaf 13.00 uur: Een scala van artiesten op de Kerkbrink:
Dit alles in samen werking met de Horeca. Optredende artiesten: Marty Krete, Robin Kroek , Saskia Soulfull, Goldie Kedde, Quincy Smolders, Martin van Doorn, Dave Miller en DJ Mike.

Avondprogramma: Lampionnenoptocht.

21.15 uur: Ouders en kinderen verzamelen zich voor de Driestroom. Vanaf 20.45 uur zal de Showband hier een demonstratie geven van hun kunnen. De lampionnenoptocht vertrekt via de Eendrachtlaan naar de Mecklenburgstraat en de Straatweg naar de Serenade in het park Boom en Bosch. De muzikale begeleiding is in handen van Show- en Marchingband Jong Juliana uit Amersfoort In het park Boom en Bosch vindt de Serenade plaats en wordt het Wilhelmus gezongen in aanwezigheid van het gemeentebestuur Stichtse Vecht, de commissarissen van de Oranjevereniging en eregasten. Natuurlijk krijgen de drie fraaiste lampionnen weer een mooie prijs. Daarna gaat de stoet met de brandende lampionnen vanuit het park Boom en Bosch via de Straatweg de Jan Evertse Boutstraat door om aan het einde linksaf door de tunnel, Broekland in te gaan. Gekomen bij de Stinzenlaan- Noord rechtsaf, richting de Handbalvelden in afwachting van het grootse Vuurwerk.

22.00 uur: Zal er weer een groots Vuurwerk, plaatsvinden op de handbalvelden aan de Broekdijk - Oost. Het slot van een hopelijk geslaagde Koningsdag.
Tot volgend jaar op Koningsdag
De Oranjevereniging Breukelen wil alle sponsoren hartelijk danken voor hun bijdrage. In het bijzonder de VAR, die het ons weer mogelijk heeft gemaakt, dat dit programma u aangeboden wordt.