Voorwoord Burgemeester 2019

Koningsdag is een prachtige traditie. Hoewel het een feest met lange historie is, heeft het in onze huidige tijd nog niets aan glans verloren. Zeker niet in Breukelen!

De Oranjevereniging Breukelen doet daar zelfs een schepje bovenop door al jarenlang een oranje getinte Koningsdag te organiseren met tal van activiteiten voor iedereen in het park van Boom en Bosch en op de Kerkbrink.

Veel programmaonderdelen keren jaarlijks terug. Denk aan de Ome Chris rommelmarkt in het park van Boom en Bosch, het spelletjesparcours, de lampionnenoptocht, de verschillende optredens op de Kerkbrink. Voor iedereen zit er wel wat bij!

Toch verandert het feest elk jaar weer iets en gaat het mee met de tijd. Op deze wijze is het een feest voor jong en oud en mensen met alle achtergronden. Iedereen komt bij elkaar en mensen beleven deze feestelijke dag samen. Zo heeft Koningsdag in onze snelle wereld een samenbindende functie.

Samen met onze nieuwe kinderburgemeester Britt Klomp ben ik ervan overtuigd dat iedereen enthousiast zal zijn over het aangeboden programma tijdens Koningsdag. Kortom: als wij naar alle feestelijke activiteiten kijken die de organisatoren voor u in petto hebben, dan staat er voor iedereen een geweldig Oranjefeest te wachten.

Toch kan een dergelijk programma niet worden georganiseerd zonder vrijwilligers. Zij zijn de spil in onze samenleving. Het bestuur, de sponsoren en de vele vrijwilligers verdienen daarom een groot compliment voor hun creativiteit en hun enorme inzet.

Wij hebben er het volste vertrouwen in dat zij erin zullen slagen om van Koningsdag een grandioos succes te maken. Iedereen in Breukelen wensen wij – mede namens het gemeentebestuur van Stichtse Vecht – een onvergetelijke Koningsdag toe!

Graag hopen wij u te ontmoeten bij één van de vele activiteiten!

Yvonne van Mastrigt,

Burgemeester                    Kinderburgemeester