Voorwoord Burgermeester 2018

Koningsdag is een feest dat in heel Nederland uitbundig wordt gevierd met aandacht voor lokale tradities.
Breukelen vormt daarop geen uitzondering, want daar staan de inzet, ervaring en het enthousiasme van het bestuur van het Oranjevereniging Breukelen, het sponsoren en de vele vrijwilligers wel borg voor.
Zoals u in dit programmaboekje kunt lezen, is er weer een goed georganiseerd en rijk gevuld programma voor jong en oud samengesteld. Samen met kinderburgemeester Mijke Moons ben ik ervan overtuigd dat het aangeboden programma zonder twijfel weer een enthousiast publiek trekt. Niet alleen uit Breukelen zelf, maar ook van vér daarbuiten. Er is voor elk wat wils! Breukelen kent nu eenmaal een grote aantrekkingskracht en zal in die zin rond de 51e verjaardag van Koning Willem-Alexander weer een aansprekend en oranjegekleurd visitekaartje afgeven.
Traditiegetrouw starten de Oranjefestiviteiten in Breukelen in park Boom en Bosch met de Ome Chris rommelmarkt voor de kinderen.
Voor het complete programma verwijzen wij u graag naar de website van de Oranjevereniging Breukelen, www.oranjeverenigingbreukelen.nl.
Graag bedanken wij langs deze weg het bestuur én alle vrijwilligers die deze feestelijke Koningsdag in Breukelen mogelijk maken. Zij zijn de spil van onze samenleving. Want zonder hen zou er geen Koningsdag zijn.
Mede namens het gehele gemeentebestuur van Stichtse Vecht wensen wij u een geslaagde en een feestelijke Koningsdag 2018 in Breukelen.
Graag hopen wij u te ontmoeten bij één van de vele activiteiten!

Marc J.D. Witteman

Mijke Moons (kinderburgemeester)